söndag 6 maj 2018

Det blir Swedish fika på Bruket.

Låt oss presentera Oskar Konshöj, årets nyckelperson i Bruksspelet. Pågen som tillsammans med sin kumpan Gustav predikat på Youtube att vi ska byta ut krig och elände mot kakor och kaffe, i den virala hiten Swedish fika.
Oskar gestaltar i årets föreställning punkaren Stig som upplever att hans far bär på en börda som han vill hjälpa honom att bli av med. Plötsligt befinner sig Stig i en magisk och skruvad tidsresa...

25-årige Oskar har dansat och sjungit sedan han var liten. Han har arbetat med Wallmans-shower, gjort Disneyproduktioner, dubbat film och spelat i ”Sune” på Göta Lejon. 2012 var han med i Melodifestivalen med pojkbandet Youngblood och han har jobbat på olika scener i Köpenhamn, där han numera är bosatt. Oskar har turnerat med Andrea Bocelli och han har nyligen spelat i ”Pippin” på Malmö Opera.



Bruksspelet har frågat, och Oskar har svarat. 

Vilket är ditt bästa scenminne?
Mitt bästa scenminne är när jag tillsammans med min sambo, som också är dansare och musikalartist, fick dansa två stycken egen-koreograferade pas de deux:er i ett fullsatt Globen, till Andrea Bocellis vackra stämma. Det var otroligt nervkittlande, men såklart också väldigt mäktigt.

Vad gör du helst en spelledig helg?
En spelledig helg spenderar jag helst hemma i lägenheten i Köpenhamn. Jag har ett stort intresse för inredning, så kanske målar jag om sovrummet eller köper nya kuddar till balkongen. Kvällstid gillar jag att bjuda över nära vänner på middag och spelkväll. Favoritspelet just nu är Carcassonne.

Oskar, vi ser fram emot att få punka loss med dig i sommar! Kaffet är serverat! Men du kan räkna med lite problem om bokstaven ”K” i ordet kex. Här blir du minoriteten och ”tjex” vinner i Skåneland. Men.Vi accepterar alla som kämpar för kärlek och godhet, och lovar att ta emot dig med varm famn och många garv. Mer fika till folket. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar